7 Ιουνίου, 2024
By
admin
KA2: «Από σπόρους προς κουτάλι»
KA2 - Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών / KA201 - Στρατηγικές συνεργασίες για τη σχολική εκπαίδευση
· Καθολικό Πανεπιστήμιο της Piacenza, UCSC (συντονιστής, IT)
· Ινστιτούτο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΙΕΚ ΜΟΡΦΗ (GR)
· ISISS δευτεροβάθμιο σχολείο Magnaghi-Solari Salsomaggiore Terme (IT)
· Πάρκα και Αρχή Διαχείρισης της Βιοποικιλότητας - Δυτική Εμίλια - Ente di Gestione per Parchi e la Biodiversità Emilia
· Occidentale (IT)
· Δήμος της Πάρμας (IT)
· Liceul Tehnologic Nicolae Balcescu (Αλεξάνδρεια Ρουμανία)
· DinglegymnasietAB- Ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον τομέα του πράσινου τομέα (Σουηδία)
· OpenTEA-start-up εταιρεία (ανάπτυξη μαθημάτων ηλεκτρονικής μάθησης (IT)
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του 21ου αιώνα είναι οι ταχέως αναπτυσσόμενοι αστικοί πληθυσμοί και η επακόλουθη αυξανόμενη ζήτηση τροφίμων. Η παροχή στους κατοίκους των ευρωπαϊκών πόλεων προσιτών, ασφαλών και θρεπτικών τροφίμων είναι επείγουσα και περίπλοκη. Επιπλέον, η υγεία και η ευημερία των πολιτών και των καταναλωτών της ΕΕ επηρεάζονται άμεσα από τον τρόπο με τον οποίο οι πόλεις και τα γεωργικά τοπία διαμορφώνουν ένα βιώσιμο περιβάλλον τροφίμων. Το "From Seed to Spoon" είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων που αναπτύχθηκε για μαθητές γυμνασίου με στόχο την υλοποίηση υπηρεσιών οικοσυστήματος και βιώσιμης γεωργίας σε πόλεις και περιαστικές φυσικές περιοχές σε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Ρουμανία, Σουηδία).
Το σχέδιό μας θα ενθαρρύνει τους εφήβους να συνειδητοποιήσουν πόσο περίπλοκο είναι το σύστημα τροφίμων, βελτιώνοντας το σεβασμό στην κατανάλωση και τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες σύμφωνα με την Επιτροπή EAT-Lancet, η οποία παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για υγιεινή και βιώσιμη δίαιτα. Επιπλέον, το έργο θα δώσει επίσης τη δυνατότητα στους μαθητές να έρχονται σε επαφή με τη φύση, να μάθουν πώς να τη σέβονται και πώς να προσαρμόζονται στους βιολογικούς κύκλους. Το έργο θα αυξήσει επίσης την συνειδητοποίηση ότι η φύση δεν είναι μόνο διακόσμηση. Αντίθετα, παρέχει επίσης "ζωντανές" υποδομές που απαιτούνται για επαρκή σωματική, ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη.
Κατά τη διάρκεια του σχεδίου, η χρήση καινοτόμων στρατηγικών μάθησης (ηλεκτρονική μάθηση, συνεργατική μάθηση, εκπαίδευση από ομοτίμους, μάθηση βάσει της εργασίας) θα υποστηρίξει το πάθος για φυσική μάθηση, θα προωθήσει την κοινωνική ευαισθητοποίηση, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων στους πολίτες που αντιμετωπίζουν ένα κρίσιμο μεταβατικό στάδιο εφήβους). Επιπλέον, το έργο θα προωθήσει την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων στη χρήση των ΤΠΕ (χρήση μιας διαδραστικής πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης, online μαθήματα, ανάπτυξη οπτικοακουστικού υλικού), καθώς και στην επιστήμη και στην εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου ενώ εργάζονται στενά με τους ερευνητές και ξοδεύουν χρόνο σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα. Αυτό θα βοηθήσει επίσης τους εφήβους να πολεμήσουν στον πόλεμο εναντίον ψεύτικων ειδήσεων και να αντιμετωπίσουν την εποχή της «μετά την αλήθεια κοινωνία». Κατά τη διάρκεια της συνεργατικής μάθησης και των δραστηριοτήτων εκπαίδευσης από ομοτίμους, οι μαθητές θα αναπτύξουν βασικές γνώσεις στη γλώσσα της μητρικής γλώσσας, ενώ κατά τη διάρκεια αλληλεπιδράσεων με ειδικούς / ειδικούς, ερευνητές της UCSC, φοιτητές και πολίτες από άλλες χώρες, θα αναπτύξουν επίσης δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα. Η υλοποίηση του έργου σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές της Ευρώπης θα βοηθήσει επίσης τους μαθητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους, να μοιράζονται δεδομένα και ιδέες και να αναπτύσσουν δεξιότητες κατανόησης και επικοινωνίας σε διαφορετικούς πολιτισμούς.
Οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να διαχειριστούν τυχόν υφιστάμενα στερεότυπα ή / και φόβους όχι μόνο για τις διεθνείς και διαπολιτισμικές επαφές αλλά και για τα άτομα με λιγότερες ευκαιρίες, διότι οι σπουδαστές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι σπουδαστές που προέρχονται από την ΕΕ θα είναι μέρος ομάδων εργασίας και επισκέψεων. Ο αριθμός των συμμετεχόντων σε μαθήματα ηλεκτρονικής μάθησης θα είναι ανάλογα με τις σχολικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν σε κάθε σχολείο (σύνδεση στο διαδίκτυο, Η / Υ), αλλά πιθανόν να μην είναι λιγότεροι από 50 φοιτητές από κάθε συνεργάτη. Οι συμμετέχοντες στις εργαστηριακές δραστηριότητες και στις εργασιακές δραστηριότητες θα απασχολούνται από 6 σπουδαστές, περίπου μισές γυναίκες και μισοί άνδρες και ενδεχομένως 1 φοιτητή με ειδική εκπαιδευτική ανάγκη ή από έξτρα ΕΕ. 2 συνοδικοί δάσκαλοι που επιλέγονται από το διδακτικό προσωπικό του σχολείου θα συμπεριληφθούν κατά τις περιόδους επισκέψεων. Ανάμεσα τους, ένας θα είναι πιστοποιημένος δάσκαλος ειδικής εκπαίδευσης εάν ένας συμμετέχοντας φοιτητής χρειάζεται επιπλέον υποστήριξη. Πιστεύουμε ότι το σχέδιό μας θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες φοιτητές όχι μόνο στις καθημερινές επαγγελματικές / επιχειρηματικές τους δραστηριότητες αλλά κυρίως στη ζωή τους.
Οι συμμετέχοντες οργανισμοί θα κερδίσουν νέες διεθνείς επαφές και ευκαιρίες συνεργασίας για μελλοντικές δραστηριότητες και θα αυξήσουν τις σημαντικές δεξιότητες του προσωπικού τους. Το έργο θα έχει επίσης σημαντικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ανάπτυξη της γης. Πράγματι, η ενίσχυση των υπηρεσιών οικοσυστήματος μπορεί να αποφέρει οφέλη για τα ενδιαφερόμενα μέρη: μικροκλίμα, τοπική ποιότητα του αέρα, μείωση του θορύβου, δέσμευση άνθρακα και διοξειδίου του άνθρακα, αύξηση της αξίας των ακινήτων, τουρισμός, εκπαίδευση και αναψυχή. Αναμένεται ότι το έργο μας θα συμβάλει θετικά στην εφαρμογή πολιτικών που σχετίζονται με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης. Ειδικότερα, σε περιφερειακό, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, ο επιθυμητός αντίκτυπος του έργου μας είναι η εξάπλωση του κλειδιού του (δηλαδή, τη στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ του "σπόρου" και του "κουταλιού") σε μια όσο το δυνατόν ευρύτερη κοινότητα. Τα ζητήματα που αντιμετωπίζει το έργο μας είναι πράγματι ευρείας γενικού ενδιαφέροντος και θα συμβάλουν επίσης στην προώθηση των αξιών της ΕΕ που συνδέονται με την κοινωνικο-εκπαιδευτική και προσωπική ανάπτυξη της νεολαίας. Κατά τον ίδιο τρόπο, αναμένουμε επίσης ότι το σχέδιό μας θα οδηγήσει σε αυξημένη συζήτηση σε διεθνές επίπεδο σχετικά με τα καλυπτόμενα ζητήματα και την έναρξη ευρείας πρωτοβουλίας.
Το σχέδιό μας θα αναπτύξει στους εφήβους καινοτόμες διαδρομές μάθησης βασισμένες σε διαφορετικές στρατηγικές (ηλεκτρονική μάθηση, συνεργατική μάθηση, εκπαίδευση από ομοτίμους, μάθηση με βάση την εργασία κλπ.) Που προωθούν την αίσθηση της ουσιαστικής συμμετοχής στο σχολείο και την αίσθηση της αποτελεσματικότητας και της ύλης, ισχυρές, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις αυτού του αναπτυξιακού σταδίου.
Η εφαρμογή του έργου σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές της Ευρώπης θα βοηθήσει επίσης τους μαθητές να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων σε διαφορετικές περιοχές (που χαρακτηρίζονται από διαφορετική βιογεωγραφία, κλίμα, πολιτισμό, τρόπο ζωής, διατροφικές συνήθειες κ.λπ.) και εμπλουτισμένο μετά από εμπειρίες κινητικότητας. Αυτό θα δώσει επίσης στους σπουδαστές την ευκαιρία να αναπτύξουν ικανότητες κατανόησης και επικοινωνίας σε διαφορετικούς πολιτισμούς.
7 Ιουνίου, 2024